بلک لیست چیست ؟ ارسال پیامک به لیست سیاه مخابرات
برای بسیاری از کاربران مرتباً و دائما پیامهای تبلیغاتی ارسال میشود. خیلی از این پیامها هر روز تکرار میشوند و تعدادی هم در ساعات نامناسبی فرستاده میشوند. در واقع هنوز هم تعداد زیادی از کسبوکارها با بازاریابی پیامکی آشنا نیستند و دربارۀ اصول ارسال پیامک تبلیغاتی چیزی نمیدانند.
همین امر باعث شده است تا بسیاری از مخاطبان دریافت هرگونه پیام تبلیغاتی را مسدود کنند و بیخیال دریافت آفرها و تخفیفات خوب شوند.
اگر شما هم از آن دسته کاربرانی هستید که به تازگی کسبوکاری راه انداخته اید و میخواهید ارسال انبوه پیامک را شروع کنید، سراغ ارسال پیامک تبلیغاتی در مناطق مختلف بروید و خلاصه در نهایت از مزایای اس ام اس مارکتینگ استفاده کنید.
اول از همه باید بدانید که همه کاربران قرار نیست پیام های شما را دریافت نمایند. به زبان ساده همین اول کار باید بدانید بلک لیست چیست و اگر کاربر شما در لیست سیاه است، چگونه میتوانید تعامل و ارتباط پیامکیتان را با او حفظ نمایید.
به همین منظور میخواهیم دربارۀ لیست سیاه مخابرات صحبت کنیم و اشارهای به نحوه ارسال پیامک به این گروه نیز داشته باشیم.
اولین نکته مهم این است که در ابتدا باید بدانید بلک لیست(لیست سیاه) مخابرات یا همان بلک لیست چیست؟
به زبان ساده، کاربرانی که تمایلی به دریافت پیامک های تبلیغاتی ندارند، به عنوان لیست سیاه مخابرات شناخته میشوند. در واقع لیست سیاه مخابرات دریافت هرگونه پیام تبلیغاتی را بلاک یا مسدود کرده است. اما این قضیه از کجا شروع شده است؟
با شروع روند بازاریابی پیامکی، کسبوکارهای مختلف که هنوز آشنایی کاملی با روند ارسال پیامک تبلیغاتی و نوشتن متن جذاب پیامک نداشتند، بسیاری از مخاطبان را کلافه کردند.
همین امر باعث شد تا بر اساس مصوبه سازمان تنظیم قوانین و مقررات رادیویی کاربرانی که تمایل به دریافت پیامک تبلیغاتی نداشته باشند، با شمارهگیری #800* بتوانند در لیست سیاه قرار بگیرند و هیچ گونه پیامکی هرگز از خطوط تبلیغاتی برایشان ارسال نشود.
متاسفانه بسیاری از کاربران پنلهای پیامکی که اشرافی به بازاریابی پیامکی نداشتند، با ارسال پیامهای مکرر و غیرضروری برای مشتریان و مخاطبانشان مزاحمت ایجاد کردند و همین تعداد بلک لیست را به مرور زمان افزایش داد.
ارسال پیامک به لیست سیاه
حالا که میدانید بلک لیست چیست باید با راه و روشهای ارسال پیامک به این دسته از مخاطبان هم آشنا بشوید! ما در ادامه میخواهیم به روشهایی اشاره کنیم که با کمک آنها میتوانید به لیست سیاه مخاطبین نیز دسترسی داشته باشید.
خدمات وبسرویس پیامکی
اولین مورد برای ارسال پیامک به لیست سیاه کمک گرفتن ازوب سرویس پیامکی است. اگر کسبوکارتان آنلاین می باشد، یعنی سایت یا اپلیکیشن فروشگاهی یا خدماتی دارید، می توانید از وبسرویس پیامکی استفاده کنید.
معمولاً وقتی مشتری به صورت آنلاین خرید می کند، باید حساب کاربری داشته باشد. پیش از خرید احراز هویت انجام دهد و بعد از خرید هم پیامک تائیدیه سفارش یا کد پیگیری را دریافت کند.
حالا در نظر بگیرید که نیمی از مشتریان شما در لیست سیاه باشند و وقتی برایشان پیام میفرستید، آن را دریافت نکنند. در چنین شرایطی به احتمال زیاد مشتری را از دست میدهید برای همین لازم است تا جهت حفظ ارتباط و تعامل با مشتری از وبسرویس پیامکی استفاده کنید.
با کمک افزونهها، پیامهای مختلفی مثل کد تائید، رمز ورود، رمز ورود یکبار مصرف یا … را برای مشتری ارسال کنید. به پیام زیر دقت کنید:
بدون دسترسی به وبسرویس پیامکی ارسال چنین پیامی برای لیست سیاه ممکن نیست. در نتیجه مخاطب وقتی پیام ورودش را دریافت نکند به سراغ رقیب شما میرود. یادتان باشد تعدادی از مخاطبان هیچوقت یادنشان نیست که در بلک لیست هستند و تعدادی هم علاقهای به خروج از این لیست ندارند.
استفاده از خط خدماتی
راهحل دوم برای ارسال پیامک به لیست سیاه مخابرات، استفاده از خطوط خدماتی است. به زبان ساده، لیست سیاه دریافت پیامک از طریق خطوط تبلیغاتی را مسدود کردند، پس اگر شما خط خدماتی نیز داشته باشید، می توانید به شمارههای این لیست هم دسترسی داشته باشید.
اینجا یک نکته مهم را به هیچ وجه نباید فراموش کنید و ان هم قانون مهم استفاده از خطوط خدماتی است. ارسال هر گونه پیام تبلیغاتی از خطوط خدماتی ممنوع و بر خلاف قانون است. پس از این خطوط نمیتوانید پیامک تبلیغاتی بفرستید.
حالا شاید بپرسید پس استفاده از این خطوط چه فایدهای دارد؟ خطوط خدماتی باید برای اطلاعرسانی، برگزاری نظرسنجی پیامکی یا قرعهکشی، ارسال تبریک تولد و هر پیام غیر تبلیغاتی استفاده شود.
اگر کسبوکار شما هنوز آنلاین نیست، یعنی سایت یا اینستاگرام ندارید، باز هم برای ارتباط با مشتری نیازمند بازاریابی پیامکی هستید و برای دستری به لیست سیاه بهتر است که خط خدماتی داشته باشید.
انواع خط خدماتی
پیش از سفارش خط خدماتی بهتر است این را هم بدانید که میتوانید از این خطوط به صورت اختصاصی و اشتراکی استفاده کنید. به همین توضیح کوتاه بسنده کنم که خط خدماتی اشتراکی بین چند کاربر مشترک است. خط خدماتی اختصاصی هم همانطور که از نامش پیداست، فقط برای یک کاربر است و با ارائه سفته و مدارک مشخصی در اختیار صاحب پنل قرار میگیرد.
ارسال پیام صوتی
ارسال پیام صوتی سومین راهحل برای دسترسی به شمارههای بلک لیست است. یعنی به جای پیامک فرستادن به مشتریانتان زنگ بزنید و پیامتان را به گوششان برسانید. با این روش هم محدودیت متنی 70 کاراکتر فارسی را ندارید و هم با ارتباط کلامی میتوانید تاثیر بهتری روی مخاطبینتان داشته باشید.
از طرف دیگر در پیامک صوتی میتوانید با زبان یا گویش شهر خودتان صحبت کنید. روی کلمات خاصی تاکید کنید و در مواقع لزوم تن صدایتان را بالا یا پایین ببرید تا روی مشتریان تاتیر بهتری داشته باشد.
تذکرات مهم
برای استفاده از خطوط خدماتی، وبسرویس پیامکی یا بطور کلی ارسال پیامک به بلک لیست مخابرات، همیشه این را یادتان باشد که به حریم شخصی و حقوق مخاطب و مشتریان احترام بگذارید. به زبان ساده مخاطب شما علاقهای به دریافت پیام تبلیغاتی ندارید، پس بهتر است که با هیچ ترفندی این کار را انجام ندهید؛ چون قطعا تاثیر و نتیجه خوبی در برندسازی شما نخواهد داشت.
توصیه میکنم حتما خبرنامه پیامکی داشته باشید و از این طریق با مشتریان همیشگی ارتباط داشته باشید. مشتریان شما اگر واقعاً از کیفیت خدمات و محصولاتتان راضی باشند و بخواهند همیشه از شما خرید کنند، برای دریافت کد تخفیف، آفرهای مختلف و پیشنهادات ویژه، با تمایل خودشان در خبرنامه تان عضو میشوند و از پیامهای تبلیغاتی استفاده میکنند.
در ضمن، برای ارسال پیام صوتی هم میتوانید صدای خودتان را ضبط کنید و هم از ربات استفاده نمایید. اگر فایل صوتی خودتان را انتخاب کردید، فراموش نکنید که هر 5 ثانیه یک پالس یا پیام صوتی به حساب میآید. پس تا جای ممکن کوتاه و مختصر صحبت کنید.
پنل ارسال پیام کوتاه طاها اس ام اس
حالا که میدانید بلک لیست چیست و چه کمک بزرگی به تبلیغات کسبوکار شما میکند، وقت آن رسیده است که بتوانید سرویس مناسبی را برای بازاریابی پیامکی انتخاب کنید.
جمعبندی
متاسفانه در سالهای اخیر و با روند نامناسب ارسال پیامک، در بسیاری از کسبوکارها، کاربران ترجیح می دهند که دریافت پیامک تبلیغاتی را مسدود کنند و متاسفانه همین مورد روند بازاریابی پیامکی را تا حد زیادی مختل می کند.
برای همین توصیه میکنم حالا که میدانید بلک لیست چیست و با بازاریابی پیامکی هم آشنا شده اید، استراتژی تبلیغاتی مناسبی برای کسبوکارتان آماده کنید. به خوبی از اس ام اس مارکتینگ استفاده کنید.